Gorące tematy: Powstanie Warszawskie Ryszard Opara: „AMEN” Dyżury administratorów RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
868 postów 3673 komentarze

Życie Moje i Nasze

Zbigniew Jacniacki - ( wcześniej zbigniew 1108 ) PRAWDA W ŻYCIU, ŻYCIE W PRAWDZIE... 60 lat minęło.... Do teorii doszło doświadczenie. Zbudowałem swoje "malutkie" państwo polskie. Nawiążę współpracę z "malutkimi" państwami moich Rodaków .

Teraz poznasz miejsce,

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

w którym rozpoczyna się Twoja droga do ... pustki, depresji, frajerstwa i wściekłości na cały świat za zmarnowany czas. Pomyślałeś o partiach? Przyjrzyj się raczej instytucji, która tworzy ludzki partyjny "kapitał".

 

 


Czy należy się odszkodowanie za gwałt na Twojej świadomości?

 Tak, oczywiście.


 Czy je otrzymasz?

 Nie.


 Dlaczego? 

Bo jesteś wychowany na dupka, barana, ciotę i wiedząc to, 

nadal będziesz twierdził, że jesteś wolny, twórczy, odważny. 

I nie pomyślisz o odszkodowaniu.

Ba, sam będziesz pozwalał nie tylko kontynuować gwałt na świadomości Twoich, dzieci, wnuków..., ale będziesz to finansował

 i wspierał swoją leniwą bezmyślnością polityczną.

 


Nim zaczniesz kontratak na powyższe zdania  przeczytaj i obejrzyj  poniższy materiał:


"Nie znam ucznia, który chodzi do szkoły i się uczy”, mówi podczas swojego wystąpienia na konferencji TEDxKoninED, Angelika M. Talaga.

 Edukatorka i przedstawicielka nurtu nowoczesnej pedagogiki boleśnie obnażyła prawdę o obowiązującym systemie edukacji, który zamiast skutecznie uczyć dzieci, „produkuje ludzi upośledzonych życiowo”.

 

Nowe czasy, stare metody

Angelika M. Talaga mówi o sobie, że jej misją jest opracowywanie metod i narzędzi, które pomogą wychować dzieci mądre, zaradne i myślące. Rzeczą, która jej w tym przeszkadza jest szkoła. Szkoła, której program nauczania od lat przypomina uczenie się na pamięć encyklopedii. Rewolucja technologiczna, która całkowicie zmieniła sposób myślenia dzieci, w żaden sposób nie odbiła się na sposobach nauczania. Świat poszedł do przodu, a uczniowie niezmiennie uczą się na pamięć dat i pojęć, nie próbując ich nawet zrozumieć. Korzystanie z nowoczesnych źródeł informacji wymaga zupełnie innych kompetencji niż tych, które były potrzebne do szukania wiedzy w książkach.

 

We współczesnym świecie mamy dostęp do tak dużej ilości informacji, że niemożliwością jest nauczenie się wszystkiego na pamięć. Dzieci trzeba nauczyć więc skutecznego szukania informacji, odnajdywania się w różnorakich źródłach, selekcji i filtrowania znalezionych informacji oraz analizy i wyciągania wniosków.

 

Kto normalny pamięta czego uczył się w szkole?!

To jedno z wielu pytań, które podczas swojego wykładu zadaje Angelika M. Talaga. Widownia reaguje śmiechem, choć jak chwile później kwituje prowadząca, pytanie to jest raczej tragiczne, a nie śmieszne. Smutna prawda jest taka, że większość wiedzy, którą zdobyliśmy przez te kilkanaście lat nauki, została przez nas przyswojona w systemie ZZZ:

 

 

Zakuć.

Zaliczyć.

Zapomnieć.

 

Nie pamiętamy tych informacji, bo nie było w nich nic, co mogło nas zainteresować, co wzbudziłoby nasze emocje. I tu właśnie jest pogrzebany przysłowiowy pies. Prowadząca wykład, tłumaczy że kluczem do zapamiętania jakichkolwiek informacji jest wzbudzenie w dziecku emocji, emocji które spowodują wydzielanie się hormonów, dzięki którym możliwe będzie wytworzenie białka i stworzenie nowych połączeń neuronalnych.

 

 

Ponadto, Angelika M. Talaga zwraca uwagę na jeszcze jedną ważną kwestię. Wiedza, przekazywana dzieciom, jest w dominującej części werbalna, a to jest niestety sposób, który dociera w mózgu tylko do części odbierającej dźwięk, pomijając najbardziej aktywne w procesie nauczania części, czyli struktury korowe.

 

 

Gwałt na naturze ludzkiej

Wytykając błędy polskiego systemu edukacji, prowadząca wykład nie przebiera w słowach. Zmuszenie uczniów do siedzenia w ławce nazywa „gwałtem na naturze ludzkiej”, określa to krzywdą fizyczną i psychiczną. W kolejnej części wykładu dowiadujemy się, że szkoła nie jest nawet w stanie nauczyć dzieci czytania. Począwszy do tego, że sama technika uczenia czytania poprzez głoskowanie jest mało skuteczna, skończywszy na tym, że czytanie sprowadza się do bezrefleksyjnego przyjmowania interpretacji narzuconej przez nauczyciela . Angelika M. Talaga zwraca też uwagę na dobór lektur, który zniechęca uczniów do sięgania po książki.

ANGELIKA M. TALAGA

 

Na podstawie idiotycznego tekstu dowiadujemy się, że czytanie jest (a) nudne, (b) niepotrzebne, bo nikogo nie interesuje mokry tatarak.Smutne wnioski

Słuchając wykładu, trudno nie przyznać prowadzącej racji. Spróbujcie przypomnieć sobie swoje lata szkolne. Co pamiętamy najlepiej? Wyścigi na korytarzach, rozmowy z koleżankami, pierwszą jedynkę, sukces na konkursie z fizyki… Wszystkie te wspomnienia związane są z emocjami, żadne nie jest elementem wiedzy. Z przerażeniem uświadamiam sobie ile informacji, które kiedyś przyswoiłam, już zapomniałam. Zdawałam maturę z historii, wiedzy o społeczeństwie, matematyki… dzisiaj (zaledwie po 6 latach) pewna jestem, że nie napisałabym zadowalająco ani jednego z tych egzaminów…

 

Swój wykład, Angelika M. Talaga kwituje w następujący sposób:


Szkoła jest przejawem nieznajomości ludzkiej psychiki i ludzkiego mózgu, w całej swojej okazałości.
Szkoła podaje dzieciom wiedzę w najtrudniejszej dla mózgu formie.
Szkoła nie tylko nie jest zdolna przygotować dzieci do życia w przyszłości, ale szkoła nie jest zdolna wyposażyć dzieci w tak najprostsze kompetencje, jak czytanie.
Szkoła nie jest jedynym możliwym wyborem.I to ostatnie zdanie jest w tym kontekście kluczowe. Mamy do wyboru mnóstwo innych alternatyw niż zwyczajna szkoła, warto się z nimi zapoznać, zanim zabijemy potencjał naszych dzieci.


 

 

KOMENTARZE

  • Szkoła t nie tylko przyswajanie informacji ale i trening dla mózgu.
    Uczenie się na pamięć to klasyczny trening dla mózgu.
    Ktoś powie bezsensowne ... nie .. nieprawda to tak samo bezsensowne jak
    podnoszenie przez sportowca 1000 razy jakiejś~sztangi... też pozornie bez sensu ...ale wiemy po co sportowiec to robi...trening mięśni, techniki, wytrzymałości. Mózg też powinien być trenowany.
    Trening wydolnościowy mózgu to jedna tylko strona edukacji..
    druga to przekazanie pożytecznych informacji i zakodowanie ich w mózgu na dłużej...
    I tu zaczyna się dramat...ideologiczny...kościół koduje jedno (indoktrynacja religijna), szkoła koduje ideologie polityczną (polityka historyczna) , tylko nauki ścisłe kodują wiedzą obiektywną...
    za wyjątkiem np wiedzy o człowieku o prokreacji seksualności o relacjach społecznych bo tu ideologia wyłazi z każdej strony (bocian czy gender, multikulti czy biały nacjonalizm, zachowania prospołeczne czy kasa kasa kasa...)

    Biedne te nasze dzieci... tylu wrogów narodu Polskiego (KK, Mafia żydowska, ekstrema polityczna z każdej strony...) usiłuje zakodować te dzieci po swojemu... dla swoich korzyści.

    Powinno być więcej nauki (naukowego podejścia) a mnie ideologii w szkole.
    Nauki ścisłe nie podlegają ideologii, geografia, biologia już są poddane ideologii ...a historia to już czysta ideologia..

    To zbrodnia na naszych dzieciach...
  • @Oscar 08:03:36
    Zgoda.

    Ćwiczenie pamięci jest potrzebne.
    Niemniej niezbędne jest umiejętne wykorzystywanie jej do ...myślenia.
    Tego szkoła religijna lub ideologiczna nie naucza ze względu na interesy mocodawców.

    I dlatego oczekiwania, że gdzieś są rzesze młodych Polaków zdolnych do samodzielnego kierowania Rp, są właśnie takim religijno-ideologicznym mitem.

    Nie ma świadomych rodziców, dziadków w wystarczającej liczbie.
    Nie oszukujmy się na Neonie24, że jest inaczej.
    Po prostu nie istnieją wystarczająco liczni Polacy, którzy są w stanie stworzyć suwerenne państwo.

    Aby nie wpadać w kompleksy, powyższa teza dotyczy dużej liczby narodów.
  • @Autor
    Największym zagrożeniem jest feminizacja postępująca we wszystkich dziedzinach związanych z rozwojem.
    Wskazana autorka może i ma sporo obserwacji, ale , z natury rzeczy, pomija ten wątek. I to jest tragedią czasów współczesnych.
  • @Krzysztof J. Wojtas 13:28:24
    Słuszne spostrzeżenie.
    Feminizacja jest owocem coraz mniejszej liczby świadomych mężczyzn.
    A ta mała liczba jest skutkiem feminizacji m.in. zawodu nauczycielskiego.

    Sprzężenie zwrotne i mamy w efekcie błędne koło.
    Jak je przerwać?

    Sami nie damy rady.

    Trzeba prosić o pomoc BOGA-ŚWIADOMA
    O pomoc indywidualną i zbiorową.
    A taką prośbę mogą skierować do niego tylko świadomi mężczyźni.

    Pozdrawiam
  • @Krzysztof J. Wojtas 13:28:24
    Znowu podpadka u kobiet...
  • @Oscar 08:03:36
    To napawa trwoga! Jaka przyszłość czeka nasze następne pokolenia?
    Ten pociąg patologii społeczno-politycznej nabiera astronomicznej prędkości. Jak nie zarządzimy temu, musi sie wykoleić.
    Odnosnie szkoły. Szkoła, która tradycyjnie, powinnaś być kuznia inteligencji staje sie kuznia zniewolenia mlodych umysłów.
    Aktualny model edukacji ogranicza uczniów, nie daje im szanse na pełen rozwój.
    A to jest najistotniejsza informacja o tym, kogo upoważniliśmy do rządzenia naszym krajem.
    Zdrowe rządy, zdrowa szkoła.
    Edukacja zawsze była w rękach każdego państwa silnym, moze nawet najsilniejszym monopolem.
    Po upadku komuny, gdy przyjęto bezwzględna zasadę, dzielić, i tak juz podzielone, nasze społeczeństwo, wytykano między innymi oficerom LWP, ze byli kuźnia marksistowskiej ideologii w Polsce Ludowej i przyczyna omawiania społeczeństwa.
    Nie chce zaprzeczyć, ze LWP nie służyło interesom kraju.
    Jednak mocno trzeba podkreślić, ze to armia nauczycieli, od szkoły podstawowej po nauczycieli akademickich włącznie, było główna kuźnia urabiania ideologicznego naszego narodu.
    Armia nauczycieli pełniła brardziej strategiczna role aniżeli LWP. Wojsko, milicja zapewnialo tejże armi nauczycieli komfort i bezpieczeństwo pracy.
    Czy cos sie zmieniło? Niestety tak. Urabianie ideologiczne przybrało formy niespotykanego rozmiękczania mózgów nie tylko uczących sie, ale i całego społeczeństwa.
    Obecny system edukacyjny daje określoną formę i nakazuje myśleć tak jak oczekuje tego władza. A oczekiwania sa straszne w skutkach.
    Szkoła stala się miejscem walki (bez)ideowej, a bardziej miejscem opresji wobec tych uczniów, którzy mają jakiekolwiek wątpliwości co do systemu wartości nauczania, co do trafności i pożyteczności nauczania. Wyrafinowanie wprowadzony tzw. system „self sensorship” czyli „autocenzura” działa o wiele wydainiej anizeli tzw. komunistyczna cenzura.
    Aktualna edukacje śmiało możemy określić jako tzw. edukacje mamiąca nie tylko uczniów ale nas wszystkich umysły, ze stanem permanentnego oblężenia intelektualnego!
    Wedlug mnie jest tylko jedno pytanie. Co można zrobić ażeby uchronić naród przed ta katastrofa?

    A tak na marginesie. Niedawno rozmawiałem z kilkoma osobami, łącznie z nauczycielami akademickimi, na temat obecnych roszczeń podwyżek płac dla nauczycieli. Odpowiedzi były prawie jednoznaczne. Bezwzględnie nauczycielom należą sie podwyżki. Różnice były tylko w wysokości. Rozpiętość była od 100 do 300% podwyżki płac!
    Ale wszyscy postawili jeden zasadniczy warunek. SELEKCJA nauczycieli! Tutaj tez zarysowała sie rozpiętość od 50 do 60% nauczycieli obowiązkowo powinna zostać negatywnie zweryfikowana. Jedna osoba powiedziała nawet, ze tylko 20% nauczycieli by przeszło sito pozytywnej weryfikacji.
    Pozostali, nie maja podstawowej wiedzy i predyspozycji do nauczania!!
    Zatrważające!
    I chyba cos jest w tym prawdy?
    Niedawno rozmawiałem z nauczycielka o piętnastoletnim stażu pracy, na temat roli nauczyciela w pracy z dziećmi.
    Nie miała pojęcia odnosnie nauczania trzech podstawowych umiejętności które kazdy uczeń powinien nabyć. To jest; 1. Umiejetność krytycznego myślenia, 2. Umiejetność twórczego (kreatywnego) myslenie, i 3. Umiejetność elastycznego myślenia.
    Szkoła niej ma SWIADOMSCI tego, ze ażeby nauczyć ucznia tych niezbędnych trzech cech umiejetnosci, to najpierw nauczyciel sam musi posiąść te zdolności!
    I tu chyba pies jest pogrzebany!

OSTATNIE POSTY

więcej

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031